Läs våra kunders kommentarer om Kenya. Läs även Reseberättelser.

Tack Daniel för kommunikationen med oss inför vår spännande resa till Kenya och Zanzibar. Det var bra att få så snabba svar från dig på våra funderingar. Vi upplevde att du gjorde en bra insats i vår planering, vi hade i början kontakt med flera operatörer. På flygplatsen i Nairobi fick vi bra info om resan av er representant. Han presenterade också guiden Henry som var duktig på djur och natur och trevlig. Besöken i kenyanska nationalparker blev spännande. I Nakuru såg vi otroligt många djur, vi kom dem väldigt nära. På Zanzibar bodde vi på Amaan Bungalows, det var ett fantastiskt läge på rummet, några meter från Indiska Oceanen. Frukosten var i jämförelse med tidigare frukostar spartansk men det funkade. Beachen var fantastisk och den flera mil långa sandstranden med helt vit sand, var spännande. Lokala fiskare kom tidigt varje morgon till stranden med massor av fisk. Bra program för oss men det hade varit bättre att vara en dag längre i Masai Mara och en dag kortare på Zanzibar. /Lars, december 2013
Jag vill bara skicka ett enormt tack för att du hjälpte oss att rigga den fantastiska resa vi precis kommit hem ifrån! Det var som du sa, det blev verkligen en drömresa. Safarin i Kenya överträffade alla våra förväntningar, framför allt eftersom vi kom så nära massor av djur. Vi fick se allt utom noshörning, men å andra sidan två leoparder. Allt på Governors Camp funkade perfekt, måltiden du fixade ute i bushen är ett minne vi alla kommer att ta med oss i livet. Seychellerna var ju inte heller att leka med… fantastiskt hotell Constance Ephelia Resort (där vi blev uppgraderade till en beachvilla) med massor av härliga aktiviteter och fina stränder. Djuphavsfisket vi gav oss ut på resulterade i fyra stora fiskar, varav den största (en 12-kilos dorado) åts upp till lunch i fiskrestaurangen på stranden. Än en gång, varmt tack för din hjälp! Vi kommer inte att tveka att anlita era tjänster igen när nästa resa skall planeras, och jag har redan rekommenderat er till vänner och kollegor som går i restankar. /Malin, november 2013
Vi har haft en fantastisk resa till Kenya och Mauritius! Masai Mara och Karen Blixen var absolut bästa resan vi har gjort! Det kändes så overkligt att vara där mitt bland alla djur och se de gå omkring ute i det fria. Personalen på Karen Blixen var helt outstanding! Vi blev verkligen väl omhändertagna, mten var fantastiskt god och det var helt otroligt att bara sitta och titta på djuren från campen. Tältet vi bodde i var så himla fint, fem plus på allting! Mauritius var otroligt vackert. Hotellet Le Morne var stort och jättefint. /Suzanne och Toni, januari 2013
Vi har haft en fantastisk resa, speciellt safarin. Det var helt underbara dagar på Karen Blixen Camp. Vi såg leoparder slåss om en hona, en helt elefantflock med stora och små, en tre dagar gammal giraffbebis. Maten var så god, alltid olika rätter att välja mellan, och vegetariskt om man ville ha det. Sedan åkte vi till Zanzibar, en underbart vacker ö med kritvita stränder, Matemwe Beach är så trevligt, fin personal och excellent mat. Tack än en gång för hjälp med en fantastiskt härlig resa. /Malin, mars 2011
Nu har det gått två veckor sedan vi kom hem från en underbar resa i Kenya och Zanzibar. Vi är så otroligt nöjda med allt som du har ordnat åt oss. Vår chaufför tog oss på en liten guidad tur bland djuren innan vi kom till otroliga Karen Blixen. Bästa stället på hela resan! Jättetrevlig personal och väldigt bra service. Game drive på morgonen och på eftermiddagen var något extra men höjdpunkten var när de ordnade en romantisk middag på vår veranda. På Zanzibar bodde vi på Matemwe Beach. Man kunde känna lugnet så fort man satte sin fot vid receptionen. Vårt Shamba rum var helt otroligt med övervåning och stora ytor. Tack Susanne för att du nämnde att vi var på smekmånad då vi har blivit bortskämda och fått uppleva det lilla extra under resan. /David och Sofie, mars 2011