Vi är så nöjda med vår resa, planerar att åka i mars nästa gång 🙂
Vårt första intryck av Sandy Points rum när vi kom var väl inte sådär wow, vi fick rum vid lilla poolen och vi bytte faktiskt till oss ett rum till gräsmatta sidan där vi tycker det är mysigare. Där åt vi frukost i den lilla oasen vid stora papegojan = underbart! Vi är mycket nöjda med all service på hotellet och kommer att vilja bo där igen när vi åker. Jag fick hjälp med att ringa lokala samtal, Zumba tjej och till en som gjorde mina 2 par sandaler. Nu vet vi ju när vi bokar att vi väljer rum vid gräsmattan 🙂
Sandy Point har ett perfekt läge, nära till allt men inte mitt i liksom. Skönt att ha den promenaden bort från sorlet till lugnet efter maten.
Vi träffade Claudia från YesTours och hon är riktigt trevlig och bra, mycket bra info, såklart hennes jobb men hon är bra! Vi fick hennes nummer så vi kunde kontakta henne för att boka utflykter efter vår Trinidad resa.
Vi promenerade till Store bay och lärde känna omgivningen. Och andra dagen tog vi the Island Tour med Dennis.
Bra med shuttle från hotellet till Pigeon och skönt med promenad tillbaka.
Vi bokade en Island Tour tillsammans med paret Jansson och chauffören Dennis, Dennis är så bra på alla sätt och vis. Han hann se så många fåglar som han visade och berättade om dem på olika sätt. Jag har till och med hunnit upptäcka mott motten själv när vi promenerade. Fin bild på honom på er hemsida. Vi klickade bra med Janssons och vi umgicks ganska mycket. Bl.a. Åkte vi till Goatrace`t i Bucco vilket blev en upplevelse full med skratt. Bucco Bacy/beach är paradiset i paradiset och dit åkte vi tillbaka flera gånger. Men rekommendera inte det till era kunder, vi vill hålla turisterna borta från det 🙂
Island Tour är ett måste för att känna in ön och upplevelse att hitta paradiset, Speyside vill vi nog åka och bo i några dagar nästa gång.
Trinidad; häftigt men nu har vi gjort det. Karnevalen var som du sagt högljudd men häftig, lite överreklamerad tycker vi dock tyvärr. Nu dansar inte min man eller har intresse för det så jag shakea och han fotade. Vi har upplevt den och känner wow för det. Lugnt och inga konstigheter, alla överallt varnar för att vara försiktiga och allt och tar man det så blir det bra. Vi lämnade all svåra smycken hemma i Sverige. Det var stor insats av poliser av alla olika slag i Port of spain så det kändes lugnt. Vi var inte ute sent och vi festade inte så vi har inte sett eller blivit utsatta för några konstigheter.
Alicias Palace var bra, service och allt! Bra läge då det ligger uppe i berget så det var lugnt. Även där shuttle ner till stan till alicias GH. Mycket bra! Vi hade en bra guide som hämtade oss på flyget och sedan tog oss på våra utflykter som Asa, Caroni och Pitch Lake. Han tog oss även ner på stan för att visa lite av kiddie carnival.
Trini blir det nästa gång till turtle beacherna.
Äntligen tillbaka till Tobago så bokade vi katamaran utflykt, kakaoplantagen och Argyle vattenfall. Hade det inte blivit så blåsigt och mycket vågor hade vi bokat en andra dag med katamaranen, det var så härligt! Vilken dag!
Vi varvade våra dagar med utflykter och bad på StoreBay, Pigeon och Bucco.
Ja maten var god och intressant. Mycket kyckling som man fick plocka ben på haha. goda smaker och väl tillagat var man än åt, aldrig problem med magen!  God mat men pilligt tyckte vi. Älskade att få äta tigerräkor så ofta och enkelt! Tänk dig en pizza på Cantalina med flera stora räkor på….
Shopping fanns det gott om för turister och alla sålde egentligen det samma. Befolkningen är skön och trevliga, blev man tillfrågad och tackade nej så var det  okej ha en bra dag, det var skönt.
Vi promenerade till Penny savers för att handla och där fanns verkligen allt, nytt och gammalt så vi köpte kryddor och annat som vi kunde prova på. Vi lagade egentligen ingen mat på hotellet, bara vår frukost, vi åt ute resten av måltiderna.
Taxi resor var enkla att få om man bokade dem och tillbakaresan. De har fasta priser så det spelade ingen roll vilken man tog. Vi vågade åka med privata chaufförer när vi åkte från Penny S, efter en vecka drygt kommer man in i deras lunk och synar bil o chaufför liksom 🙂
Köra bil skulle jag aldrig våga mig på någonstans där! Körkort i flingpaket så om jag kommer och kör så regelrättigt vi gör så blir jag en stor trafikfara. Nä, bäst att ha chaufförer. Då blir det oxå en riktigt skön avslappnad semester. Det är ju ändå rätt bergigt och kurvigt när man lämnar crown point.
Vi tog självklart en glassbottom tur och det var bättre än förväntat. Snorklade för första gången och det gick bra, vad roligt!
Har inte känt mig så nere i varv, avslappnad och nöjd på flera år, vilket är underbart.
Flygresorna gick bra. Inget som går att påverka men det låter väldigt mycket på Condor. Tyvärr lite segt att vänta fem timmar i Frankfurt på hemresan men det gick, vi hittade ett ställe med sköna ligg fåtöljer där vi kunde ligga och halvslumra, Janssons och vi. Inrikes flygen var också bra.
Vi har haft en fantastiskt upplevelse som blev som vi önskade. Vi var ganska pålästa om T&T, all bra info från dig, info från en vän som bott och studerat där och från internet så vi var så förberedda man kan bli. Det blir ändå en massa wow och åhh tankar med upplevelser, kultur och människor, men inget som negativt påverkade oss. Ja vi vill åka igen och vill då åka när det säsong för sköldpaddorna. Nu har vi hittat våra ställen och vet vad vi vill se mer av och göra.  Snorkla vill vi göra mer så då blir det mer sådana utflykter och kanske just uppe i Speyside.
Allt är så annorlunda på Tobago, så det tar någon dag att hamna bort från våra västerländska normer om saker o ting, när det är bort ser man tjusningen och det vackra i en helt annorlunda kultur.
Vi är verkligen så nöjda med allt och servicen från er är ju början på allt som gör denna fantastiska resa. Super nöjda mer er på Afro-caribbean och återkommer definitivt och rekommenderar er varmt vidare! Bra upplägg och info från er till oss som aldrig gjort en sådan lång resa. Vi kände oss lugna och trygga i att bokningarna ni gjorde skulle vara bra för oss.